Leesgedrag 1/2

Plaats in mijn benchmarkAdd

txt_1

Toelichting:
Alle deelnemers aan het onderzoek zijn geselecteerd uit het mailbestand van de betreffende adverteerder. Gezien de bezorgkwaliteit van PostNL (bijna 100%), is het uitgangspunt dat iedereen is geconfronteerd met de uiting (opportunity to see), de vraag is echter of deze uiting ook aandacht krijgt van de doelgroep. De herinnering en het reclamebereik geven aan of de mailing een plekje heeft gekregen in het geheugen van de ontvanger. Nog interessanter is om te kijken naar het hoogste reclamebereik dat tot nu toe met direct mail is gerealiseerd. Dit geeft de potentie van brievenbusreclame aan als je doelgroepselectie en creatie van je mailing optimaal is.


 Leesgedrag 2/2

Plaats in mijn benchmarkAdd

txt_2

Toelichting:
De samenstelling en inhoud van het mailpack heeft veel invloed op de aandacht die de ontvanger besteedt aan het lezen van de mailing. Hoe beter een uiting scoort op persoonlijke relevantie, hoe langer de leesduur. Een direct mail is een fysieke boodschap die ontvangers weer door kunnen geven aan andere mensen. Als de uiting interessant genoeg is, laten ontvangers deze ook aan anderen lezen (meelezers) en wordt het reclamebereik van de adverteerder nog verder verhoogd.

tip #5

Zorg voor een constant kleur,- logo- en
pay off gebruik in al je uitingen om de
herinnering te verhogen