Resultaten uit acht jaar onderzoek naar brievenbusreclame

MailMonitorBenchmark geeft inzicht in de grootste onderzoeksdatabase van DM-campagnes van Nederland met highlights, benchmark cijfers en praktische tips.

Onderzoeksbureau MetrixLab heeft acht jaar lang in opdracht van PostNL een reeks onderzoeken gedaan naar het rendement van brievenbusreclame.

Praktische tips voor eigen direct mail

De whitepaper ‘Hoe haal ik meer uit mijn direct mail’ bevat naast de highlights ook praktische tips om zelf een direct mail of huis-aan-huis uiting te verbeteren. Verder wordt ingegaan op de connectie tussen een mailing en de website (omnichannel). Opvallend is dat slechts 36% van de respondenten die de website bezocht naar aanleiding van een DM deze ook relevant vond. Afstemming kan nog veel beter en hier liggen dus nog volop kansen voor online.

Persoonlijke Benchmark

Bij Benchmark is het mogelijk om zelf benchmark-cijfers te bekijken of een eigen benchmark samen te stellen op basis van branche, onderwerp en/of doelstelling. Vervolgens kan deze benchmark gedownload of gedeeld worden. De benchmark geeft o.a. inzicht in het reclamebereik, de gemiddelde leesduur, toename in kennis, interesse en sympathie en uiteraard de respons en responsintentie naar aanleiding van een mailing.

Over Mail Monitor Online

Sinds 2006 biedt PostNL het Mail Monitor Online onderzoek aan. De database met meer dan 600 cases is de grootste onderzoeksdatabase van DM-campagnes van Nederland. Hiermee krijgt de marketeer een kijkje achter de brievenbus van de ontvanger; het hele proces van ontvangst tot gewenste actie. Op basis van de resultaten krijgt de adverteerder advies over het optimaliseren van de uiting, zodat voortaan effectiever en efficiënter kan worden gecommuniceerd met de doelgroep. Mail Monitor Online kan onder andere worden ingezet bij Direct Mail, eDM,huis-aan-huis folderverspreiding en het meten van de effectiviteit van customer magazines.